Není žádnou novinkou, že se o propojení audia a videa v posledních letech snaží mnoho hudebních uskupení. Popravdě třeba takoví Kraftwerk, otcové zakladatelé elektronické hudby, už v osmdesátých letech doplňovali svou show o vizuální pocit a efekty. Od obyčejných pódiových světel se však vždy lišili tím, že jejich vizuální počin měl příběh – nešlo tedy čistě jen o efekt, nešlo jen o to nasvítit čtyři postavy na pódiu a doplnit jejich audio vystoupení o vizuální efekty. Šlo o dokreslení příběhu jejich hudby, šlo o propojení sluchového a zrakového vjemu.

Je těžké hledat a najít v neuvěřitelném množství kapel a hudebních uskupení ten styl hudby, který kapele jako souboru různých chápání tónů a melodií bude nejvíce vyhovovat. Martin Svoboda, Lukáš Bucman a Filip Loukotka, muzikanti, kteří spolu pracují už více než 10 let, se za svou kariéru pustili do mnoha projektů a vystřídali mnoho hudebních stylů. Objevovali se v uskupeních jako Groove Market či Sklapla Past, začínali především jako soul-funková kapela a vždy byli ovlivněni také rockem.

V létě 2011 se rozhodli zkusit dělat hudbu jinak. Propojit svoji elektronickou tvorbu s živou muzikou, spojit nástroje, na kterých nově vzniknuvší The Superpower začínali, tedy elektrickou kytaru, basu, klávesy a bicí, s novými prvky, které začali při vystoupeních běžně používat. Ve výsledku tak každý z členů kapely má nejen hudební nástroj, ale také počítač, Ableton a další komponenty, kterými naživo upravuje předem vytvořené hudební prvky a propojuje je přímo na pódiu.

Celý projekt je doplněn o vizuály, které si ve skupině sami vytvářejí. Ke každé písni ze svého aktuálního alba The Superpower: Act I natočili jednotlivé záběry-videoklipy, které dotvářejí příběh celého koncertu. The Superpower jde totiž nejen o zážitek z hudby, ale zároveň i o pocit, který si člověk z vystoupení odnáší.

Kapela v současné době pracuje na vydání prvního alba, přičemž již natáčí vizuály pro druhé album, The Superpower: Act II, které bude s Act I korespondovat jak hudebně, tak i vizuálně. ∞