Gočárova galerie otevřela v minulém roce nové výstavní prostory v Automatických mlýnech a nadále spravuje Dům U Jonáše na Pernštýnském náměstí. V obou budovách se mohou návštěvníci těšit na výstavy a pestrý doprovodný program.

Představujeme projekty, které otevřely jarní sezónu v Domě U Jonáše. Nový pokus o maximální přiblížení KE 3171 O 96 | Interpretace zátiší je reprízou výstavy Muzea umění Olomouc, která byla adaptovaná a rozšířená na míru galerijnímu prostoru. Expozice je postavena na konceptu postupného seznamování se s uměleckým dílem a rozehrává téma zátiší prostřednictvím interaktivních prvků umístěných v jednotlivých částech výstavy. Sochařský dialog dvou mladých autorů Dany Bartoníčkové a Martina Žáka s názvem Waxed, představuje osobité přístupy obou tvůrců. První společná výstava dává nahlédnout do jejich soužití v ateliéru a zhmotňuje doteky vzájemné inspirace. Průnikům do světa intermediálního umění se i v letošním roce věnuje projekt Rabbit Hole. Jarní výstava tohoto cyklu představuje site-specific audiovizuální instalaci Terezy Severové Přečíst řeku pozpátku. Voda jako živel, který prochází neustálým pohybem a změnou, se v pojetí autorky stává metaforou dvojí paměti: paměti krajiny a paměti rodu.

Na závěr ještě pozvání na zahájení výstavy současných umělců Střední Evropy, které se uskuteční v sobotu 20. dubna v 15 hodin v Gočárově galerii v Automatických mlýnech. Vernisáž mezinárodní výstavy Postprizma otevře odpolední program, který bude propojený se sousední galerií Gampa. Umění umí naladit, tak přijďte do galerie.

text: Michaela Johnová Čapková

Postprizma
Gočárova galerie (Automatické mlýny 1963, Pardubice)
20.4 —4. 7.