Někteří ho znají ještě z projektu Trouble Over Tokyo, ti ostatní se rozplývají nad uhrančivou elektronikou SOHNa. V loňském roce vydal novou desku, která však málem nevznikla.

Christopher Michael Taylor se na hudební scéně pohybuje už nějaký ten pátek. Po rozpuštění úspěšného projektu Trouble Over Tokyo své alter ego přestěhoval pod nový pseudonym SOHN. Téměř okamžitě získal smlouvu u významného nezávislého labelu 4AD a jeho uhrančivou kombinaci analogových syntezátorů a vokálů dosahujících až androgynních výšek vychvaloval Pitchfork nebo New York Times. Debutové album Tremors se okamžitě stalo hitem a otevřelo SOHNovi dveře do světa. Za dva roky koncertování v podstatě obkroužil třikrát zeměkouli. „Svět kolem sebe jsem pozoroval jen rozmazaně, v běhu. Bral jsem jednu příležitost za druhou a najednou jsem zjistil, že je pro mě nesmírně těžké si zachovat chladnou hlavu,“ vzpomíná.

Proto se Taylor opět vrátil k začátkům a skládání hudby doma v ložnici. Tak vzniklo loňské druhé album Rennen. Nově nabytá svoboda a vnitřní klid Taylorovi pomohly k vytvoření své doposud nejodvážnější a nejpozoruhodnější nahrávky. Hudebně se vydal cestou mistrovského minimalismu, kdy limitoval každý song jen na tři základní elementy. Podařilo se mu složit ambiciózní dílo, které je důkazem hudebníkova osobního i uměleckého růstu.

SOHNův emotivní tenor a elektroniku s prvky ambientu si můžete vychutnat 12. května v Paláci Akropolis. º


text: Karla Melichnová