Na přelomu září a října se otevřely pardubické Automatické mlýny.

Mnozí z vás byli u toho a měli tak příležitost prozkoumat, co mlýnský areál nabízí: rozhlédli jste se ze střehy mlýnského sila, prohlédli si nové expozice Gočárovy galerie, nechali se uchvátit skvěle vybavenými dílnami zbrusu nového vzdělávacího centra Sféra, nebo všemi smysly prožili výstavu současného umění Mlýnský ostrov v prostoru nové Gampy. Ať už máte návštěvu Automatických mlýnů za sebou nebo před sebou, má smysl se jistě vracet. V Gampě například po dobu výstavy probíhá program „dočasného trosečnictví“, tedy krátkodobých rezidencí přímo v prostoru expozice, která se tímto přičiněním postupně proměňuje. Na Mlýnský ostrov GAMPA pozvala osobnosti současné poezie a jejich přítomnost do výstavy vnáší další rozměr v podobě textových intervencí a zpráv vyslaných do veřejného prostoru Pardubic. Pilotním trosečníkem byl Ondřej Buddeus, jeden z vystavujících a zároveň spolukurátor trosečnického programu. Druhou „trosečnicí“ v říjnu byla Alžběta Stančáková, v listopadu na Mlýnském ostrově přistane Milan Děžinský a v lednu nakonec Tereza Bínová.

text: Šárka Zahálková

GAMPA
Automatické Mlýny, Mezi Mosty, Pardubice