Kdo alespoň na chvíli nezažil peklo, těžko může nahlédnout za bránu ráje. Narodil jsem se jako holka, ale jistě vím, že jde o omyl. Jsem jeden i druhý. Když je víra v umění silnější než v život. Takto zní podtituly inscenací souboru Tantehorse, který připravuje na duben profil nových i kultovních inscenací.

Miřenka Čechová a Radim Vizváry, zakladatelé souboru Tantehorse, patří v současné době ke špičce v oboru fyzického a pohybového divadla u nás i v zahraničí, což dokazují četná ocenění, která jejich inscenace sbírají po celém světě. Miřenka a Radim překračují ve své práci veškeré hranice po žánrové i obsahové stránce a nic jim není svaté. V inscenacích kombinují různé druhy a žánry: fyzické divadlo s elektrodance, klasický balet se street dance, mime s butoh, odkrývají existenciální a sociální tabu a provokují diváka k zamyšlení nad otázkami, na něž se bojí někdy jen pomyslet. Představení souboru Tantehorse jsou dekadentně surreální podívanou s prvky švankmajerovské absurdity v burtonovsky groteskně hororovém hávu i trierovsky psychologickým thrillerem, při němž běhá mráz po zádech.

Transgender a queer tematika. Homosexualita. Smrt. Nevědomí.

Během profilu se představí čtyři inscenace. S/He Is Nancy Joe propojuje graffiti, street ballet a testosteron. Inscenace byla zařazena mezi The Best of Dance dle amerického deníku The Washington Post a v poslední době hostovala na významném indickém Kerala International Theatre Festival, kde jej navštívilo na sedm set nadšených Indů. Uter Que, sólové představení Radima Vizváry, psychologická introspekce do nevědomí a chirurgické zkoumání vlastního já. FAiTH, tanečně-výtvarné představení Miřenky Čechové a Andrey Miltnerové, o hledání hranice mezi vírou v umění a životem. Co zbývá, když ztratíme víru v umění? Skok z okna? Inscenace inspirovaná tragickým příběhem primabaleríny Taťány Juřicové na pozadí tónů jazzdomové kapely Bohren und Der Club of Gore. A na závěr dnes již kultovní inscenace Light in Darkness, již divadelní kritik Vojtěch Varyš označil za famózní spektákl a významná americká kritička Sarah Kaufman jej komentovala slovy: „Prokofjev řekl, že smrt nemůže tančit. Ale může.“

Ve dnech 7.–13. dubna proběhne v Ponci a Studiu ALTA retrospektivní mini profil souboru Tantehorse, kdy budou mít diváci jedinečnou příležitost zhlédnout výše uvedené inscenace a možná i něco navíc. º