José Pijoan uvádí rok vzniku slavného obrazu Sandra Botticelliho Zrození Venuše v období let 1483–1486. Kromě krásy samotné Venuše, která se vynořila z moře a je nesena na lastuře, zachycuje obraz ještě mnoho konotací a významů. Venuše je symbolem narození, plodnosti, lásky a sexuální touhy. Nejedná se nutně jen o lásku pozemskou, ale i duchovní. Znovuzrození jara po zimě, rozkvět poupat do plných květů, nové životní etapy. To vše téma Znovuzrození může nést. V současné době je sledovatelná téměř manická fascinace umělou inteligencí. Necháváme skrze ni generovat texty, naše portréty, obrazy na základě vložených slov. Jak může obrodit naše uvažování právě AI přináší hned úvodní text k tématu. AI jako nový Bůh? Snad ne, klid. Ale může nás AI konečně něco naučit – správně se ptát. Ve Vizuální rubrice se dočtete o výstavním projektu, který znovuzrodí dílo švédské průkopnice antroposofie Hilmy af Klint. Výstavní projekt vás zavede do Olomouce. Tam se také odehraje letošní 58. ročník festivalu populárně-vědeckých filmů Academia Film Olomouc, který nabídne 52 soutěžních snímků. Více vám přiblížíme ve Filmové rubrice film Velryba, který láme rekordy v návštěvnosti kin. Otázka znovuzrození je v něm artikulována druhotně, ale ty o smyslu života se v něm kladou samy. V Hudební rubrice si přečtete rozhovor s novozélandsko-nizozemskými My Baby, kteří přijedou roztančit pražské publikum mimořádnou energií. U jednoho rozhovoru dubnový Artikl nekončí a přináší jej i v rubrice Divadelní a to s autorkou, která zpracovává téma vietnamské komunity v České republice. V rubrice si pak přečtete další dvě recenze vybraných divadelních inscenací. Tímto hlavním výčtem bych vás ráda nechala vplout do dubnového vydání, ve kterém najdete ještě mnoho dalších článků a doufám, že Znovuzrození vás na této blahodárné vlně kultury čeká i do krásy vnitřní.